شیوه درست برخورد با غم‌ها و رنج‌ها

شناختن احساسات و عواطف و آموختن شیوه درست برخورد با آنها، یکی از ارکان مهم هوش هیجانی است و کمک شایانی به بهروزی و نیک‌بختی می‌کند. بر همین اساس، شناختن و ریشه‌یابی احساسات ناخوشایندی مانند غم و درد و رنج و بازشناسی انواع آنها و آشنایی با روش مواجهه با آنها می‌تواند سلامت روانی و آرامش خاطر افراد را فراهم آورد. بسیاری از افراد هیچ درک واقع‌بینانه‌ای از احساسات خود ندارند و به همین سبب هنگام روبه‌رو شدن با یک غم، رفتارهایی انجام می‌دهند که غم بر غم و درد بر درد می‌افزاید. به نظر می‌رسد آشنایی با این موضوع، از اولویت‌های زندگی هر انسان حقیقت‌جوی کمال‌طلبی است.برای آشنایی دوستان عزیزم با این موضوع مهم، دو سخنرانی به شما تقدیم می‌کنم و امیدوارم که برای شما سودمند باشند.

این بحث را در شهریورماه ۱۳۹۹، در جمع تعدادی از مدیران محترم سازمان صنایع دفاع و در مهرماه در جمع تعدادی از نابینایان عزیز همدانی و در اوایل آبان‌ماه، در جمع تعدادی از مدیران محترم بانک کشاورزی ارائه کردم و هر نوبت، با حک و اصلاح و جرح و تعدیل بحث، و نیز با استفاده از نظرات دوستان حاضر در جلسات، آن را پخته‌‌تر و کامل‌تر کردم. ضمن سپاس فراوان از دکتر حمیدرضا رضایی و دکتر حیاتی، و با اجازه آن دو دوست بزرگوار و فاضل، این بحث را به همه دوستان عزیزم در کتاب‌خانه مرکزی نابینایان استان همدان و از این طریق به همه خواهران و برادران روشن‌دلم، در سراسر دنیا، تقدیم می‌کنم.

از سرکار خانم هما خان‌جانی که این دو سخنرانی را با نهایت دقت و علاقه ویرایش کردند، صمیمانه سپاس‌گزارم.

همراه با این دو سخنرانی، فایل پی دی افی را، شامل اشعار مولانا که در این دو سخنرانی به آنها استناد شده است، به شما تقدیم می‌کنم و امیدوارم که از آن لذت ببرید.

زمان: آبان‌ماه ۱۳۹۹

مدت سخنرانی: پنجاه و پنج دقیقه

موضوع: سه شیوه برخورد با غم‌ها و رنج‌ها
۱) گریز
۲) ستیز
۳) پذیرش و تحلیل



دانلود سخنرانی

حجم فایل :12.670 مگابایت

زمان: آبان‌ماه ۱۳۹۹

مدت سخنرانی: یک ساعت و دو دقیقه

موضوع: بازشناسی انواع غم‌ها
۱) غم‌های ناشی از اختلالات شخصیتی و بیماری‌های روانی
۲) غم‌های اجتناب‌ناپذیر
۳) غم‌های بیهوده
۴) غم‌های والا



دانلود سخنرانی

حجم فایل :14.337 مگابایت

اشعار مولانا دربارۀ انواع غم | دانلود فایل PDF

با دیدگاهتان به اثربخشی متن کمک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



سهیلا اسلامی
بسیار عالی بود. سپاسگزارم


جلالی
سلام و درود و احترام. از تلاش های شما سپاسگزارم. عالی